Klantenservice
Algemeen
Hoe neem ik contact op met Basic Cosmetics?

Wij zijn van maandag t/m donderdag tussen 9.00 - 17.00 uur en vrijdag van 9.00 - 13.00 uur telefonisch te bereiken op 0546-549010. Indien u per e-mail contact met ons wilt opnemen kunt u een bericht sturen naar info@basiccosmetics.nl.

Hoe kan ik een artikelklacht melden?

Bent u niet tevreden over een geleverd product? Neem dan binnen 8 dagen na ontvangst van het pakket contact op met Basic Cosmetics.
Dit kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch via:

Basic Cosmetics B.V.
De Krön 11
7615 PZ
Harbrinkhoek

info@basiccosmetics.nl
0546-549010

Waarom moet ik mij registreren?

Basic Cosmetics is een groothandel en levert uitsluitend aan opleidingsinstituten en studenten. Door u te registreren kunt u bestellingen plaatsen als student of als opleidingsinstituut.

Waarom kan ik de prijzen van de producten niet zien als ik niet ingelogd ben?

Basic Cosmetics is een groothandel en levert uitsluitend aan opleidingsinstituten en studenten. Om prijzen te kunnen zien en de producten te bestellen dient u eerst in te loggen.

Bestellen
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Losse producten
  • Voor bestellingen onder de € 50,00 rekenen wij € 6,50 verzend- en administratiekosten
  • Bij bestellingen tussen de € 50,00 en € 100,00 rekenen wij € 4,50 verzend- en administratiekosten
  • Bestellingen boven de € 100,00 worden zonder verzendkosten naar u toegezonden
Complete pakketten

Pakketten die op school, tijdens de introductiedag, aan u worden uitgereikt worden franco geleverd (geen verzendkosten. Pakketten die bij Basic Cosmetics worden afgehaald zijn vrij van verzendkosten. Voor het per post toesturen van pakketten berekenen wij dezelfde verzendkosten als hierboven bij 'losse producten'. Verzendingen buiten Nederland worden belast met de daadwerkelijke verzendkosten.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Enkele minuten na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u per e-mail een bevestiging van de bestelling en bijbehorende factuur. Mocht de e-mail niet aankomen, kijk dan ook even in de map ongewenste e-mail/spam.

Ik krijg een foutmelding tijdens het bestellen

Het kan af en toe voorkomen dat de website storingen vertoont en u een foutmelding krijgt tijdens het bestellen. Probeer in dit geval opnieuw te bestellen. Blijft de storing terugkomen neem dan contact met ons op via het telefoonnummer 0546-549010.

Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m donderdag van 9.00 - 17.00 uur en op vrijdag van 9.00 - 13.00 uur.

Mijn bestelling is mislukt

Indien uw bestelling en/of betaling is mislukt kunt u de order opnieuw plaatsen. De originele order blijft in uw account staan maar zal zonder betaling niet worden uitgeleverd.

Welke maat werkkleding moet ik bestellen?

Gebruik onderstaande maattabel om te bepalen welke maat werkkleding je moet bestellen.

Betalen
Op welke manieren kan ik betalen?

De mogelijke betaalmethodes bij Basic Cosmetics zijn:

Via iDeal

Indien u voor de optie iDeal kiest wordt u automatisch doorverbonden met uw eigen internetbankieren. Indien de betaling wordt goedgekeurd wordt uw bestelling direct in behandeling genomen.

Betaling per bank

Zodra uw bestelling definitief is ontvangt u via e-mail een bevestiging (= factuur). Op deze e-mail staat het totaal te betalen bedrag en de gegevens waar u het bedrag naar kunt overmaken. Zodra uw betaling ontvangen is wordt uw bestelling in behandeling genomen.

Contant bij afhalen

Bestellingen die bij Basic Cosmetics worden afgehaald zijn vrij van verzendkosten. Gelieve contant en gepast te betalen, wij hebben geen pinautomaat.

Kan ik in termijnen betalen?

Uw bestelling moet volledig voldaan zijn voordat er uitgeleverd wordt. U kunt een bestelling plaatsen en de betaling in termijnen voldoen, echter wordt uw bestelling pas verzonden indien het volledige bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Dit geldt voor zowel losse producten als studentenpakketten.

Hoe kan ik met mijn cadeaubon betalen?
  • Plaats één of meerdere producten in uw winkelwagen.
  • Wanneer u op de betaalpagina bent kunt u uw kortingscode invoeren bij het kopje 'Kortingscode'.
  • Rond uw bestelling af. U ziet vanzelf welk bedrag u eventueel moet bijbetalen.
Levering
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Indien de bestelde producten direct leverbaar zijn ontvangt u uw bestelling binnen 3 werkdagen na ontvangst van uw betaling. Indien de bestelde producten niet direct leverbaar zijn ontvangt u hierover bericht en wordt er zo snel mogelijk voor een oplossing gezorgd. In verband met de start van een nieuw schooljaar kan het zijn dat pakketten pas na de zomervakantie leverbaar zijn. Wij adviseren u het pakket wel vast te bestellen.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer uw pakket ons magazijn verlaat ontvangt u een e-mail van onze transporteur. Via deze e-mail kunt u zien waar het pakket zich bevindt en wanneer het pakket bij u zal worden afgeleverd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van bezorgen?

Wanneer u niet thuis bent op het moment van bezorging ontvangt u een briefje in de briefje in de brievenbus. Hierop staat vermeld waar u het pakket kunt afhalen (soms bij de buren) of wanneer het opnieuw op uw huisadres wordt aangeboden.

Indien u bij een tweede afleverpoging niet thuis bent, dan kunt u uw bestelling binnen drie weken afhalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. U ontvangt een briefje met daarop de adresgegevens van het betreffende postkantoor.

Waarom moet ik een leverweek kiezen als ik een studentenpakket bestel?

Omdat de studentenpakketten per opleiding worden samengesteld en per school en schooljaar kunnen verschillen is er geen standaard voorraad in ons magazijn. Het door u bestelde pakket wordt dus speciaal voor u gemaakt. Omdat dit enige tijd in beslag neemt kunt u kiezen uit verschillende leverweken. Zo hebben wij voldoende tijd om het pakket te maken en weet u wanneer uw pakket thuis of op school geleverd wordt.

Retourneren en ruilen
Product defect, incompleet of beschadigd ontvangen

Indien er artikelen ontbreken in uw pakket dient u dit binnen 8 dagen na ontvangst van het pakket te melden bij Basic Cosmetics. Dit kan schriftelijk, per e-mail of telefonisch via:

Basic Cosmetics B.V.
De Krön 11
7615 PZ Harbrinkhoek

info@basiccosmetics.nl
0546-549010

Garantievoorwaarden

Op de door ons geleverde goederen zal de door de leverancier/fabrikant vastgstelde garantiebepaling worden toegepast Op onderdelen die door hun geaardheid of bedrijfsomstandigheden aan slijtage onderhevig zijn wordt geen garantie verleend. Defecten ten gevolge van overbelasting, ongeschikte schoonmaak- en/of smeermiddelen, onkundig gebruik en eigen reparaties vallen buiten de garantieverplichting.

Account
Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik op de link 'Wachtwoord vergeten?' op de inlogpagina. We sturen u een e-mail met informatie over hoe u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Mocht de e-mail niet aankomen, kijk dan ook even in de map met ongewenste e-mail/spam. Wanneer de e-mail ook daar niet is aangekomen, neem dan contact op met ons via 0546-549010 of info@basiccosmetics.nl.

Wat is de status van mijn bestelling?

De status van uw bestelling kunt u bekijken door in te loggen op uw persoonlijke account.